De centralist heeft de beschikking over een sociale kaart, die betrekking heeft op regelingen en voorzieningen betreffend:
-de financiรซn;
-wonen en veiligheid;
-algemeen dagelijks leven;
-lichamelijke en geestelijke gezondheid;
-werk en opleiding;
-mobiliteit;
-maatschappelijke participatie;
-opvoeden en opgroeien;
-dorps gerelateerde voorzieningen/activiteiten.
Beschikt u niet meer over de sociale kaart en wenst u deze te gebruiken, dan kunt u dit aan de centralist vragen.
De centralist zet de vragen door naar vrijwillige ouderen en jongeren adviseurs, die zich verdiept hebben in de genoemde regelingen en voorzieningen. Deze vrijwilliger maakt een afspraak met de vraagsteller om de hulpvraag in behandeling te nemen of een advies kan geven. De centralist zet uw vraag betreft klussen, of diensten door naar de vrijwilliger. De vrijwilliger maakt met een afspraak met u op welke dag en tijd het schikt. Aanvragen voor vervoer worden door de centralist ingeboekt en doorgegeven aan de chauffeur. De chauffeur zorgt dat hij op de gevraagde tijd met de auto voor uw deur staat.